آموزش HTML – مقدمه

ضعیفمتوسطخوبخیلی خوبعالی
Loading...
آموزش HTML – مقدمه

آموزش HTML – مقدمه

عبارت HTML مخفف (Hyper Text Markup Language) است . Html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است و کلیه کدهای صفحه اعم از طرف سرور و طرف مشتری در نهایت به کدهای HTML تبدیل شده و توسط مرورگر نمایش داده می شوند.

آموزش Html مقدمه

HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به این معنی که بخش های مختلف توسط اجزایی به نام تگ از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود هستند . این تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و باید به چه صورت نمایش داده شود .
در یک صحفه HTML می توان انواع عناصر از قبیل متن ، تیتر ، عکس ، جدول و … را قرار داد ، که برای هر عنصر باید از تگ مربوط به آن استفاده کرد . صفحات HTML فقط از کد ها که به صورت متن هستند تشکیل شده اند .

 

مفهوم تگ های HTML :

تگ های HTML برای نشانه گذاری محتویات صفحات به کار می روند و باعث می شوند که مرورگر بتواند تشخیص دهد هر بخش چه نوع عنصری است. هر تگ HTML ، یک بخش ابتدایی و یک بخش انتهایی دارد که هم نام بوده و به صورت استاندارد طبق شکل کلی زیر به کار می روند :

< تگ انتها / >    محتویات    < تگ ابتدا >
مثال : < label > ….. < /label >

تگ ابتدایی مشخص کننده آغاز تگ و تگ پایانی ، مشخص کننده انتهای تگ است . هر تگ HTML ، باید حتما در ادامه توسط تگ پایانی بسته شود . کلیه نوشته ها و تگ های دیگری که در بین تگ ابتدا و پایان نوشته می شوند ، محتویات تگ را تشکیل می دهند .

خواص تگ های HTML :

هر تگ دارای مجموعه از خواص است که ویژگی های مختلف آنها را تعیین می کند . هر یک از این خواص را می توان در درون تگ ابتدایی معرفی و مقدار دهی کرد .
راهنمایی : در ادامه هر یک از تگ های HTML معرفی شده و در صفحه مربوط به آنها خواص مربوطه نیز در جدول خواص مهم قرار داده شده اند . در ستون نام خاصیت نام آن و در ستون نوع خاصیت انواع مقادیر قابل قبول برای آن خاصیت تعیین شده است .

مثال : برای مثال تگ < table > دارای خاصیتی به نام Border است ، که به دور جدول کادر یا حاشیه ایجاد می کند . نحوه تعریف و مقدار دهی آن به صورت زیر است :
توجه : در هنگام تعریف باید بین خاصیت و مقدار آن علامت = قرار داده و همچنین مقدارها باید درون علامت ” ” قرار بگیرند .

< table border = “1” >  محتویات  < /table >

راهنمایی ۲ : در بخش آموزش تگ ها سعی شده تا با ارائه مثال های مناسب مطالب توضیحی را در عمل نشان داد . برای این منظور از جدول Example استفاده شده است ، که این جدول دارای ۲ قسمت است . در قسمت کد ، کد واقعی مورد نیاز برای هدف ارائه شده و در قسمت خروجی نیز خروجی کد که به صورت اکتیو توسط مرورگر تولید شده ، نشان داده شده است .

نکات مهم :

تگ های HTML نسبت به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس نیستند ، یعنی تگ های <b> با <B> برابر هستند .
می توان یک تگ را در تگ ابتدایی نیز بست . برای این کار از یک علامت / بعد از نام تگ و خواص مورد نظر تعریف شده استفاده می کنیم . در این حالت نمی توان متن یا تگ دیگری را به عنوان محتویات برای آن تگ در نظر گرفت .
توجه کاربرد این روش در مورد تگ هایی مثل <table> , <td> , <tr> و … امکان پذیر نیست .

Example :
< br / >
< input type = “text” name =”family” … / >

هر تگ HTML محتویات درون خود را تحت تاثیر قرار می دهد . برای مثال تگ <b> برای توپر کردن ( bold ) نوشته به کار می رود و چنانچه متنی بین تگ باز و بسته <b> قرار بگیرد ، توپر می شود .

نرم افزارهای مورد نیاز :

چندین نرم افزار برای ویرایش متن و کدنویسی وجود دارد , این نرم افزارها را براساس تجربه و تست های انجام شده توسط قالب سبز برای شما لیست گردیده .

  1. ++Notepad
  2. Adobe Dreamweaver
  3. IDM UltraEdit
  4. HTMLPad
  5. LIVEditor
  6. CoffeeCup HTML Editor

شما می توانید این نرم افزارها را از سایت سرزمین دانلود و پی سی دانلود دریافت نمایید .

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

تبلیغات

محل تبلغات شماتبلیغات

مجوزها

logo-samandehi