- افت رتبه ی سایت در موتورهای جستجو
- افزایش Bounce Rate سایت
- کاهش سرعت Load شدن صفحه
موتورهای جستجو (همانند گوگل) نمی توانند المان های گرافیکی را درک کنند زیرا آن ها فقط قابلیت درک متون را دارند. حال چگونه می توان محتوای یک صفحه را برای موتورهای جستجو قابل دسترس تر نمود؟
برای کمک به موتورهای جستجو می توانید مطالب را به صورت سلسله مراتبی در یک صفحه قرار دهید. یعنی مطالب را با استفاده از تگهای H1 تا H6 مرتب نمایید. زیرا استفاده از این تگ ها باعث می شود که گوگل محتوای شما را سریع تر ایندکس نماید. ترتیب اولویت تگ ها از H1 به H6 می باشد، فقط می بایست دقت داشته باشید در یک صفحه فقط مجاز به استفاده از حداکثر یک تگ H1 هستید و در مورد سایر تگ ها می توان بسته به نیاز صفحه، چندین بار از آن ها استفاده نمود.
متا تگهای موجود در هر صفحه نیز بخشی از محتوای سایت شما هستند، و عملاً برای بهینه سازی موتورهای جستجو از آن ها استفاده می شود. زمانی که در موتورهای جستجو به دنبال چیزی می گردید، اطلاعاتی که در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می شود همان متا تگ های عنوان و شرح صفحه هستند.
هر صفحه از وب سایت شما محتوای خاص خود را دارد بنابراین متا تگ عنوان این صفحات نیز باید غیر تکراری و شامل کلمات کلیدی باشد زیرا یکی از فاکتورهای مهم گوگل جهت افزایش پیج رنک، عنوان صفحات میباشد. چرا محتوای سایت یکی از بخش های مهم در طراحی سایت است؟
- طراحی صفحات سایت و تأثیر آن بر Bounce Rate
برخی فکر می کنند که محتوای سایت صرفاً همان متن می باشد؛ در حالی که محتوای یک سایت شامل عکس و ویدئو نیز میباشد و به همین خاطر برای بهینه سازی موتورهای جستجو می بایست آنها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمود. یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، استفاده از عکس با رزولوشن بالا می باشد که این باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه افزایش یابد و دیگر اینکه بسیاری از طراحان سایت از تگ alt برای بهینه سازی تصاویر استفاده نمی کنند.