چت باکس(chat box) و شات باکس(shoutbox) برای وبلاگ

افزونه ها و كدهاي جاوا
موضوع جدید ارسال پست
arastou1222
كاربر سایت
كاربر سایت
پست: 17
تاریخ عضویت: جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱, ۷:۰۵ ب.ظ
محل اقامت: تبریز
Has thanked: 15 times
تماس:

چت باکس(chat box) و شات باکس(shoutbox) برای وبلاگ

پست توسط arastou1222 »

نحوه کلی دریافت کد Shoutbox
در یکسری از سایتها (مخصوصاً فارسی) ممکن هست مشاهده کنید کدی آماده (بدون گرفتن اطلاعاتی در مورد شما) در اختیار شما گذاشته شده، اما وقتی از آن استفاده کنید مشاهده خواهید کرد که این یک چت مشترک برای تمام کاربرانی است که از آن استفاده میکنند (چون کد مشترک هست)، و این را شما نمیخواهید! بلکه چتی مخصوص برای سایتتان میخواهید. پس باید از سایتهایی این کد را بگیرید که معمولاً اطلاعاتی هم از شما میپرسند و کدی برای یک shoutbox مخصوص بخودتان بشما میدهند.
(توجه کنید که میگویند shoutbox، چون بیشتر برای گذاشتن متنی است که همه ببینند (معمولاً در قسمتی از کنار سایت)، اما برای "چت کردن" همزمان مناسب نیست).

با وارد شدن به سایتهایی که بشما کد مخصوص بخودتان میدهند، ابتدا sign up میکنید بعد log in کرده و به قسمتی که کد را میدهد رفته تا کد را کپی و به سایت خود انتقال دهید. بعد از بدست آوردن کد Shoutbox فقط باید آنرا کپی و در محلی از کد سایت که میخواهید shoutbox در آنجا ظاهر شود، وارد کنید.

در اینجا دو مثال برای شما آورده میشود که چون استفاده در blogfa منظور هست و بلاگفا اجازه استفاده از کد شامل iframe را نمیدهد، در هر دو مثال یک کد شامل script بشما میدهد. اما روش استفاده از کدهای شامل iframe هم هیچ فرقی نمیکند.


مثال هایی برای دریافت کدهای Shoutbox

سایت Shoutbox.TV

بعد از باز کردن سایت، روی زبان مورد نظر کلیک کنید.
در صفحه جدید بر روی دکمه "Sign Up" کلیک کنید. پس از پر کردن فرم و ارسال آن و تکمیل مراحل مربوط به ثبت نام، به سایت Login کنید.
روی لینک Shoutbox در بالای سایت کلیک کنید. شما در این قسمت میتوانید یک یا چند shoutbox مختلف درست کنید (یا اینکه یکی داشته باشید، اما در مکان های مختلفی استفاده کنید).
اگر در پایین همان قسمت هیچ shoutbox ای وجود نداشت، پس از وارد کردن نام سایت و کلیک کردن دکمه Create یکی بسازید. حالا یک Shoutbox دارید که میتوانید کد آنرا بدست آورید.
اگر روی Edit shoutbox کلیک کنید، میتوانید تنظیمات آنرا ببینید اما برای بدست آوردن کد، روی HTML code کلیک کنید.
متن درون کادر متنی زیر نوشته "... HTML code" همان کد Shoutbox هست.


سایت Shoutbox Pro

پس از باز کردن سایت، روی Sign Up کلیک کنید و پس از تکمیل ثبت نام، Login کنید.
به قسمت "Manage Shoutboxes" بروید.
بازهم مانند سایت قبل، میتوانید چندین shoutbox داشته باشید. بر روی لینک Get Code مربوط به shoutbox ای که میخواهید کد آنرا بدست بیاورید کلیک کنید.
متن قسمت "... for html pages ..." کد shoutbox برای استفاده در صفحات html هست و دیگری برای صفحات php هست. از همان کد html استفاده کنید مگر اینکه بخواهید در صفحات php استفاده کنید.


قرار دادن کد Shoutbox در blogfa
به حساب خود در بلاگفا وارد شده و به قسمت "تنظیمات وبلاگ" بروید.
در قسمت "اسکریپتها و کدهای اختصاصی ..." میتوانید کد را وارد کنید (مثلاً در انتهای این قسمت یا در جایی از آن که با قطعه کدهای دیگر تداخل نکند؛ هرجا وارد کنید ترتیب ظاهر شدن هم همانگونه خواهد بود).
پس کد shoutbox که در قسمت های قبل بدست آوردید را کپی کرده و در اینجا وارد کنید.
دکمه "ثبت تنظیمات" را کلیک کرده، سپس اگر همه چیز درست بود "بازگشت" را کلیک کنید.
حالا اگر وبلاگتان را دوباره بیاورید میبینید که در کنار آن shoutbox اضافه شده است.


موضوع جدید ارسال پست